Elektromos autó rekordja a Pikes Peak-en

Ragnar Volarus

A Volkswagen még április 23-án leplezte le Franciaországban saját fejlesztésű elektromos autóját, ami a Pikes Peak-i hegyi versenyre szántak. A megépítésre szánt idő ugyan rövid volt, de a németek azért elárulták, hogy a tisztán elektromos modell gyorsabb mint egy Forma-1-es versenyautó. Végsebességet nem mondtak, de a gép 2.25 másodperc alatt érte el a 100 km/h-t.

Ezt az elképesztő gyorsulást és a 680 lóerős összteljesítményt valamint a 650 Nm-es nyomatékot teljes egészében elektromos hajtáslánc teszi lehetővé, de az is sokat számít, hogy az autó súlya mindössze 1100 kilogramm. Az autó már az időmérőn is jól teljesített - itt nem mennek végig az egész pályán, hanem csak az első szekciót teljesítik, ami 8.3 kilométer a 19.99-ből - és a rövidített szakaszon Romain Dumas 3:16,083-as időt futott az időmérőn, a második helyezett Simone Faggioli 11.049 másodpercre volt tőle a belsőégésű motorral hajtott Norma M20 SF PKP-vel.

„Az I.D. R Pikes Peak egyszerűen hihetetlen, még sosem éltem át ilyen gyorsulást és erőt egy versenyautóban. Minden egyes kilométeren azt veszem észre, hogy egyre inkább egységet alkotok a kocsival”

- nyilatkozta Dumas az időmérő megnyerése után.

Értelemszerűen Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója is teljesen elégedett volt az elért eredményekkel. 

“Nagy dicséret jár az egész csapatnak. A szerzett ismeretek segítettek abban, hogy még tovább optimalizáljuk az I.D. R Pikes Peak beállításait. Ezáltal pedig még jobban fel tudtuk készíteni az autót. De ne feledjük, hogy ez még csak az időmérő volt, optimisták vagyunk a versenyt illetően is. Ugyanakkor szem előtt kell tartanunk, hogy csak egyetlen próbálkozásunk lesz!”

Az időmérő azonban csak a kezdet volt. Merthogy Romain Dumas megnyerte a versenyt a teljesen elektromos Volkswagen modellel, ráadásul új rekordot állított be, megdöntve Sebastien Loeb 2013-ban futott elképesztő 8:13-as csúcsát. A teljesen elektromos versenyautó 7 perc 57,148 másodperc alatt teljesítette a 156 kanyart tartalmazó pályát és érte el a célt.

A Volkswagen pedig örülhet, sikerült a "teszt", ugyanis azt mondták, hogy megfelelő teljesítmény és eredmény esetén a hajtáslánc bizonyos elemei a gyártó sorozatgyártott, közúti modelljeiben is megjelenhetnek a jövőben. Mi ez, ha nem megfelelő teljesítmény és eredmény?

Így repeszt a győztes autó:

Címkék: akkumulátor, VW
https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/54738/pics/lead_800x600.jpg
akkumulátor,VW
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?