Az elektromos járművek helye a hálózatban

Az energiaszolgáltatók hagyományos működési modelljét a jelenleg zajló forradalmi változások gyorsan kikezdik. A köztulajdonban álló texasi szolgáltató, az Austin Energy különösen ügyel arra, hogy az elektromos meghajtású járművek (EV) terjedésének frontvonalában álljon, és több sikeres projektet is indított ezek hatékony kezelésére.

Electric Drive

Az egyik ilyen projekt az Electric Drive (Elektromos Meghajtás), egy tavaly telepített elektromos közlekedési csomópont Austin belvárosában, amelyet teljes egészében megújuló energiaforrások táplálnak. Ez két EV töltő- és parkolóhelyet foglal magába, váltóáramú gyorstöltővel, valamint egy napelemek táplálta kioszkot, amely elektromos kerékpárok, robogók, motorkerékpárok, laptopok és mobileszközök töltését teszi lehetővé USV-porton és konnektoron át.

„Az Electric Drive elsősorban a lehetőségeket bemutató alkalmazás a város Seaholm EcoDistrict nevű kerületében, amely többek között egy bezárt és revitalizált erőműnek, zöld épületeknek és közterületi művészeti installációknak is helyet ad” – magyarázza Karl Popham, az Austin Energy fejlődő technológiákért és EV-kért felelős vezetője.

Az állomás része a 2012-ben indult Plug-In EVerywhere hálózatnak, amely havi 4,17 dolláros tagsági díjért 650 töltőpontot tesz elérhetővé városszerte a járműtulajdonosoknak. Az alacsony díjat úgy határozták meg, hogy ösztönözzön az EV-k vásárlására, de az autókereskedők akár éves csomagot is vásárolhatnak, amit a kocsival együtt átadhatnak a vásárlónak.

Az ilyen projektek lehetővé teszik, hogy a szolgáltató bevételhez jusson, miközben a használati szokásokról is adatokat gyűjt. Sokan egyébként kényelemből előfizetnek ugyan a szolgáltatásra, de a kártya a kesztyűtartóban lapul, és csak szükség esetén használják.

EV360: tagsági program EV-k töltésére

A Plug-In EVerywhere-nek megvan a lakossági otthoni töltésre kialakított párja is: a kísérleti fázisban lévő EV360-ban a használat idejének függvényében határozzák meg a tarifákat. A csúcsidőn kívüli korlátlan töltés havi 30 dollárért érhető el, és ezért már a nyilvános hálózatot is használhatják az előfizetők. (A csúcsidő egyébként napi három órát jelent a nyári hónapokban.) Mivel a töltések 85 százaléka otthon zajlik, az éjszakai áram eladása a legjövedelmezőbb bevételi forrás a szolgáltatónak. Ráadásul ebben az időszakban az áram ingyen, vagy akár negatív áron termelődik, ha túl sok támogatott szélerőművi kapacitás lép be a termelésbe. Így minden értékesítés azonnal profitot is jelent a cégnek.

Megosztott, önvezető elektromos járművek

Ez az izgalmas, új kezdeményezés az autótulajdonosok – hatékonytalan és nem megfelelő – viselkedési mintáinak megfigyeléséből született.

„A mi térségünkben körülbelül egymillió ember él, és egymillió autó jut rájuk, vagyis minden lakosra egy, miközben az idő 95 százalékát az autók parkolással töltik. Csak az idő 5 százalékában használják őket, ami az egyik legnevetségesebb és legkevésbé hatékony nagyértékű eszközvásárlássá teszi az autóvásárlást” – mondja Popham.

Különösen a fiatalabb korosztályok körében látják az autóbirtoklási kedv visszaesését. Ők már jobban szeretik, ha megnyomnak egy gombot a telefonjukon, amire valaki értük jön, és elviszi őket oda, ahova menni szeretnének. Ennek jegyében dolgoznak azon az Austin Power-nél partnereikkel, hogy a lehető leghatékonyabb, önvezető, elektromos meghajtású autókból álló szolgáltatást alakítsák ki.

Az EV-k el fognak terjedni, már csak az a kérdés, mikor. „Van valami, ami a területedre jön, akár szeretnéd, akár nem, és ha már így van, miért nem integrálod az átfogó stratégiádba?” – kérdezi Popham. – Ha proaktív vagy, a párbeszéd élére állhatsz és a terület szakértője lehetsz. Miért nem vezeted inkább a rohamot, és válsz a saját sorsod alakítójává?”

(Forrás: Engerati)

https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/54176/pics/lead_800x600.jpg
elektromobilitás,energetika,megújuló energia,töltő
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?