Majdnem ezer kilométer egy töltéssel

Ragnar Volarus

Az elektromos autók azért nem tudnak kellően népszerűek lenni, mert túl gyakran kell tölteni őket. Két coloradói fickó viszont bebizonyította, hogy "okosan vezetve" azért jó sokáig el lehet jutni egy töltéssel. Míg egy átlagos benzines autó simán megtesz 600-700 kilométert is egy tank üzemanyaggal, az elektromos hajtású gépek ennél kevesebbre képesek. Ez most még különösen gondot jelent, mivel kevés elektromos töltőt találni a közutakon, és a töltés folyamata is jóval több időt vesz igénybe, mint egy benzines tankolás.

Sean Mitchell és Erik Strait viszont most felállította a Tesla modellek körében mért legfrissebb távolsági rekordot. Egy teljes feltöltés után 606,2 mérföldet, azaz nagyjából 975 kilométert vezettek egy Tesla 3-mal, ami sokkal több, mint amit átlagos körülmények között egy ilyen kategóriájú elektromos kocsiból kihozható. A kísérlet elején ennél még többet is céloztak meg, eredetileg a 675 mérföld volt a cél (1081 kilométer) ami végül nem jött össze, de az eddigi 560 mérföldes (900 kilométeres) csúcsot jelentősen túlteljesítették.

Persze némi trükk van a dologban, mert a két amerikai úriember ugyanis úgynevezett hypermiling módszerrel érte el az eredményt, ami gyakorlatilag tarthatatlan normál közlekedésben, lényegében a mindenen spórolást jelenti. 

Egyrészt nem közutakon haladtak, hanem egy repülőtér köré épített egymérföldes körpályán, másrészt átlagsebességük végig 30 és 50 kilométer volt óránként. A lassú, egyenletes tempó mellett nagyon sok töltést spóroltak meg azzal is, hogy minimális szinten használták a féket, és a két utason kívül semmilyen csomagot nem tettek a járműbe. Csak néhányszor álltak meg, amíg időnként könnyítettek magukon, és még az ételt is úgy vették föl, hogy kidugtak érte az ablakon egy hálót. Légkondit sem használtak, ehelyett hőtaszító fóliával vonták be a szélvédőt és az ablakokat. A legmagasabb belső hőmérséklet még így is 42 Celsius-fok volt.

A YouTube-on közvetített kísérlet tehát rekord, bár csak a Tesla berkein belül, az abszolút csúcstartó egy speciálisan módosított elektromos BMW volt, amely tavaly átlépte az 1000 kilométeres távot. Sajnos ez a távolság most még csak álom normál vezetési körülmények között, hiszen a fent leírtak nem tarthatóak a valóságban, szóval azért még mindig a gyártó által becsült értékeket kell szentírásnak venni. Ez a normál kiadású Model 3-ak esetében 354 kilométer, az erősebb változatnál pedig 500 kilométer.

Mindezek ellenére nagyon kellett a Teslának ez a rekord és a vele járó reklám, mert elég nehéz időket él meg Elon Musk cége.

Nem mindenben jár élen a Tesla

A Model 3 több szempontból is sikeres, többek közt attól, hogy az a cég első mérsékeltebb árú elektromos autója. Persze ez a nyomott költség azt is magával hozta, hogy a gyártónak költségeket kellett faragnia ott, ahol csak tudott. De úgy fest, hiba került a rendszerbe, és olyan területen is sokat faragtak a költségeken, ahol nagyon nem kellett volna.

Címkék: Tesla
https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/53371/pics/lead_800x600.jpg
Tesla
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?