Gyűjteménybe lesznek jók a Teslák?

Chopi

10 év telt el az első Tesla, a kétüléses Roadster átadása óta. Az egykori startup cég nemrég készítette el a 300 ezredik autóját, bőven megelőzve ezzel minden startup autógyártót az Egyesült Államok történetében – egyetlen egyet kivéve.

Ez a kivétel pedig a Henry J. Kaiser által alapított Kaiser-Frazer, amely 750 ezer autót adott el fennállása kilenc éve alatt, 1947 és 1955 között. (Érdekesség képpen, az egyik legismertebb autógyártó startup a DeLorean volt, 9 ezer gépkocsit gyártottak, és a Vissza a jövőbe című film is hozzájárult a népszerűségéhez.)

2–3 éven belül a Tesla ezt a számot is felülmúlhatja, amennyiben meg tudja valósítani ambiciózus terveit az olcsóbb 3-as modell eladásaival kapcsolatban.

A 3-ast tavaly több havi nehézségek után tavaly kezdték gyártani, ma már heti ezer autó kapacitással.

Kérdés még most is azonban, hogy a Tesla fennmarad-e autógyártóként. A cég dollármilliárdokat ölt a sorozatgyártás megvalósításába, de eddig mindig talált új forrásokat a fennmaradáshoz.

Bob Lutz, a General Motors 85 éves volt alelnöke, autóipari veterán szerint a ritka járműveket gyűjtők fontolják meg egy Tesla S Model beszerzését, „amíg még lehet kapni”.

Később a Los Angeles Times-nak adott interjújában azt mondta, hogy ezt csak félig gondolta komolyan, azonban arra is rámutatott, hogy a Tesla veszteséges, és azt is kifejtette, hogy nem lát esélyt arra, hogy ez a közeljövőben megváltozzon.

Bob Lutz, fotó: Russ Mitchell / Los Angeles Times

25 év múlva úgy fognak emlékezni a Model S-re, mint „az első tényleg szép és gyors elektromos autóra.”

„Kár, hogy tönkrement” – fogják majd mondani.

https://www.greencarreports.com

Ugyanakkor a Model S-hez képest körülbelül fele áron kapható Model 3-ra 400 ezer előrendelést vett fel a cég, amit le is kellene gyártani ahhoz, hogy ne Bob Lutz-nak legyen igaza. Ehhez viszont alaposan fel kell gyorsítani a gyártást, ezáltal lerövidíteni a gyártólistát.

„A Model S, főleg a teljesítménybővítő csomagokkal, az egyik leggyorsabb, legjobban kezelhető, legjobban fékezhető négyajtós szedán, ami ma kaphat. Gyorsulásban elveri bármelyik 350 000 dolláros egzotikus európai autót” 

– fogalmazott Lutz.

Fotó: Jasper Juinen / Bloomberg / Getty Images Hungary

https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/51311/pics/lead_800x600.jpg
Bob Lutz,gazdaságtalan,Tesla
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?