Előre a jövőbe! – valóra vált a dróntaxi

Chopi

Barcelonában, a Mobile World Congress-en, a Huawei Wireless X Lab standján egy valódi dróntaxit állítottak ki. Az egyik cél a hamarosan megvalósuló 5G technológia gyakorlati értékének a bemutatása volt, egy másik kiállító például egy IndyCar versenyautóval tették ezt, merthogy a versenyek során rengeteg szenzor adatait kell egyszerre és szempillantás alatt továbbítani a háttércsapat munkatársainak.

kép: South China Morning Post

A szóban forgó drón az Ehang 184 egyszemélyes, önálló légi taxi. Hatótávolsága 41 kilométer, tehát például a repülőtérről a belvárosi szállodáig elvileg tökéletesen megfelel (maximum 12ö kiló teherrel), de Budapest központjából akár nagyjából Esztergomig is eljuthatnánk vele.

A teljes mértékben elektromos meghajtású drón négy darab 4K felbontású kamerája és szintén négy lézeres távérzékelője révén méri fel a környezetét, ezáltal képes elkerülni az akadályokat.

És hogy hogy kerül ide az 5G?

Ahhoz, hogy a dróntaxi válóban önállóan tudjon repülni és célba is érjen, maximum 20 milliszekundum késleltetésű, fel- és letöltési irányban egyaránt minimum 100 megabites és nyilván tökéletesen megbízható mobil adatkapcsolatra van szüksége.

Mivel ezek a drónok egymásra is potenciális veszélyforrások lehetnek, a mobilszolgáltatók azt remélik, hogy mindegyiket ellátják majd egy SIM-kártyával, ezáltal létre jöhet az „internet-of-skies”.

Természetesen biztosítani kell azt is, hogy mindig lehessen tudni, melyik drón pontosan hol tartózkodik, valamint azt, hogy véletlen se kerülhessen repülőgépek által használt légifolyosó vagy repülőtér közelébe sem. 

Az Ehang 184-et – szintén a biztonság érdekében – dupla, redundáns hajtásrendszerrel látták el, azaz ha az egyik valamiért meghibásodna, akkor is képes célhoz érni. Emellett a drón szükség esetén titkosított csatornán keresztül távvezérléssel is irányítható, ezen felül automatikus le tud szállni a legközelebbi alkalmas helyre, amennyiben bármilyen üzemzavart észlelne.

Az eszköz első nyilvános tesztrepülésére tavaly novemberben került sor – az élő emberes repüléséről mi is írtunk –, bár akkor még utast nem szállított. A drón vezérlése egy érintőpanelen történik, azon olvasható le az akkumulátor töltöttségi szintje, az éppen aktuális sebesség és a fennmaradó hatótáv, de ezen a képernyőn, egy Google térképhez hasonló felületen adhatjuk meg az uticélunkat is.

forrás: connectedlife.telenor.hu

Korábbi írásunk erről a drónról:

Előre a jövőbe - a drónok háborúja

A mai napon az Ehang bejelentette, hogy a 184-es típus már rengeteg élő emberes tesztet teljesített sikeresen. 7-es erősségű szélben, tájfun idején, extrém hidegben és melegben, ködben, éjjel és 300 méter magasságban is. 130 km/óra sebességgel. Szóval gyakorlatilag készen vannak az embert is szállító drónok.


https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/50898/pics/lead_800x600.png
drón,e-Mobi,elektromobilitás
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?