Új töltő a költségoptimalizáláshoz a Siemenstől

Ragnar Volarus

Az idei esztendőben nálunk is robbanásszerűen megnő majd a köznyilvános területeken telepített töltőállomások száma, az elektromobilitás már nem csak kopog az ablakon, hanem egyenesen berúgja az ajtót. Merthogy folyamatosan nő a zéró emissziós járművek száma az utakon.

A nagy e-bumm

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat egy évvel ezelőtt aláírt egy együttműködési megállapodást, amely az elektromobilitás stratégiai jövőképével kapcsolatos lehetőségek összehangolásáról szólt. A részfeladatok kidolgozására a BKK-t és az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft.-t jelölték ki. A felek a napokban stratégiai megállapodást kötöttek arról, hogy az elektromobilitás fővárosi implementációjában együttműködnek és elvégzik a szükséges lépéseket.

Persze a Siemens által bemutatott új fejlesztés most még nagyon friss, de a fejlődés ütemét nézve hamarosan mi magunk is élvezhetjük majd ennek előnyeit. Miről is van szó? A 2018. évi világítástechnikai és épületgépészeti kiállításon a Siemens az IEC szabványnak megfelelő, villamos hajtású járművekhez kifejlesztett új töltőegységet mutatott be. A VersiCharge nevű egységgel az elektromos járművek töltése gyorsan, biztonságosan és költséghatékonyan végezhető.
Amiben pedig előrelépés történt az előző változathoz képest:

- az új töltőegység kompaktabb kialakítású

- eleget tesz a magasabb, IP 56 védelmi szint követelményeinek, így kültéri telepítése is lehetséges

- a VersiCharge beépített hibaáram (DC) érzékelővel is rendelkezik

- a felhasználók kétórás intervallumokban, két és nyolc óra közötti értékre programozhatják be a töltési folyamat kezdetét.

Ez utóbbi lehetővé teszi számukra, hogy a csúcsidőszakokon kívüli, gazdaságos elektromos áramtarifák kihasználásával jelentősen csökkentsék az energiaköltségeket. Az elektromos járművek tulajdonosai célzott módon használhatják fel a saját maguk által - például napelemtáblák segítségével - előállított energiát is, ily módon tökéletesen optimalizálva az energiafogyasztást.

A fentiek mellett további komoly előnye, hogy a VersiCharge alkalmas a magánjellegű és részben magánjellegű környezetekben történő használatra, például garázsokban, fedett autóparkolókban, illetve szállodák és vállalati parkolók esetén. Az egység könnyen falra szerelhető, és 230 voltos (V) feszültségszintre méretezték.

A VersiCharge 20 és 32 amper (A) névleges áramerősségű egyfázisú, valamint 32 amper névleges áramerősségű háromfázisú változatban készül. Az egyfázisú, 32 A áramerősségű töltőegység már tartalmazza a beépített, 6 mA egyenáramra kalibrált hibaáram érzékelőt. A verziótól függően a töltési teljesítmény 4,6 kilowatt (kW), 7,2 kW és 22 kW között változhat. 22 kW névleges teljesítménynél egy átlagos személygépkocsi töltési ideje nagyjából 4 óra. A töltési állapotot LED kijelző mutatja. Egy külső RFID (rádiófrekvenciás azonosításon alapuló) olvasóegységen keresztül a töltési folyamat bármikor elindítható, visszavonható vagy felfüggeszthető.

Címkék: Siemens, töltő
https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/50670/pics/lead_800x600.jpg
Siemens,töltő
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?