20 milliárd eurós akkumulátor üzlettel készül a VW Csoport

Chopi

A Volkswagen, amely jelen pillanatban csupán két elektromos autótípust gyárt (e-up! és e-Golf) most komoly döntésre szánta el magát és teljesen átállna az elektromos autókra.

Nem is véletlenül. A Volkswagenre komoly nyomás nehezedett az elmúlt időben, kezdve a dízel autók körüli botránnyal, ezért fontos a cégnek, hogy egyfajta pozitív képet tartson fenn magáról. A vállalat ezért már most négy Volkswagen ID koncepciót mutatott be, melyek közül az első 2019 novemberében kerül gyártásba. És itt még nem állt meg a gyártó, még idén további három új modell bejelentését tervezik és elképzeléseik szerint 2025-ig további 30-al növelnék majd a választékot.

Ennek első lépéseként a Volkswagen cégcsoport az Euróban gyártandó elektromos autóikhoz felhasználandó lítium-ion akkumulátorcellák gyártásáról állapodott meg az LG Chem-mel és a Samsunggal, jelentette be Matthias Müller vezérigazgató. Kínában pedig – ahol a magas környezetszennyezés miatt valószínűleg a legnagyobb mértékű gyártásnövekedést fogják előírni a plug-in elektromos autók terén – a Contemporary Amperex Techology-val (CATL) ütöttek nyélbe szerződést.

Ezek a megállapodások összesen 20 milliárd euro üzletet képviselnek a szerződések időtartama alatt. A wolfsburgi székhelyű vállalat fejlesztésében ez a mostani még csak az első lépés, összesen 50 milliárd eurót költenek majd akkumulátorokra, azért, hogy minél hamarabb az élmezőnybe kerüljenek.

2025-re már évi három millió elektromos autó értékesítésével számolnak, melyeket szerte a világban, több kontinens 16 különböző üzemében gyártanak majd – jelentette ki Müller. 2020-tól pedig „gyakorlatilag minden hónapban” új elektromos gépkocsi modell fog megjelenni, minden autógyártó közül a legszélesebb palettát kínálva az elektromos autók piacán.

Ráadásul a VW tervei között szerepel Észak-Amerikában is elektromos autókat gyártani 2020-tól, melyekhez szintén biztosítani kell az akkumulátor ellátást. Ez a modell a tavalyi autókiállításokon világszerte bemutatott Volkswage ID Crozz kompakt crossover sorozatgyártásba kerülő verziója lehet.

Ugyancsak tervezik a Volkswagen ID kompakt ötajtós, az első EV modell bemutatását, melyet kifejezetten és csakis Európában forgalmaznának. Ez egy Golf-osztályú kompakt gépkocsi, melynek a belső tere tágasabb – az elektromos hajtásnak köszönhetően hosszú utastér miatt – és így már a középkategóriát idézi. 

A múlt héten a Genfi Autószalonon a média számára fenntartott napokon bemutatták a Volkswagen IZ Vizzion névre keresztelt nagyméretű, prémium kategóriás elektromos szedán koncepcióját is, de valószínűleg a legnagyobb elragadtatással fogadott elektromos koncepcióautó mégis a VW ID Buzz volt, amely a kultikussá vált 1964-es mikrobusz modern, tisztán elektromos hajtású újjászületése. Erre viszont még egy kicsit várni kell, a gyártását csak 2022-ben tervezik megkezdeni. 

forrás: https://www.greencarreports.com

A vezérigazgató által bejelentett, már nyélbeütött szerződések ugyanakkor nem csendesítették le a szkeptikusokat, akik szerint a cég által meghirdetett elektromos autó számok aligha hihetőek, hamis remények. Ugyanakkor Müller úr szerint a dízelek maradnak még továbbra is az európai kínálatban.

Remélhetőleg két év múlva valóban megjelennek az európai, kínai és amerikai szalonokban a hosszú hatótávolságú elektromos autók és a múlt bűnei helyett a tiszta jövő felé fordul a cégcsoport. Erre azért reményt és főleg komoly szándékot mutatnak a milliárd eurós akkumulátor cella szerződések. 

forrás: www.greencarreports.com

https://smarturban.blogstar.hu/./pages/smarturban/contents/blog/49926/pics/lead_800x600.jpg
akkumulátor,e-Mobi,elektromobilitás,Útmutató a jövőbe,VW
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?